Odata ajunsi in functia de conducere, deveniti un exemplu pentru ceilalti. Sunteti un model de succes si trebuie sa va asumati acest rol din toate punctele de vedere, inclusiv in ceea ce priveste tinuta pe care o abordati.
Pentru ca stilul casual este cel mai permisiv, va voi prezenta nivelurile de tinuta casual acceptate in functie de pozitia ierarhica inalta sau de moment. Sacoul se poate asorta cu un tricou, nu neaparat cu o camasa, insa numai daca sunteti sigur ca nu-l veti da jos pe parcursul zilei si doar daca manecile sacoului sunt suficient de lungi pentru a camufla lipsa mansetelor camasii. In caz contar, veti lasa impresia ca sacoul va este mic, iar acest aspect va va stirbi din autoritatea pe care tinuta o exprima in mod subconstient celorlalti. Daca totusi anticipati ca veti renunta la sacou pe parcursul anumitor momente ale zilei, optati pentru o camasa business, obligatoriu cu maneca lunga.
Mare atentie la materialul din care sunt confectionate sacourile! Un aspect sifonat dauneaza imaginii dumneavoastra si creeaza impresia ca sunteti neingrijit si imprastiat, ceea ce poate avea un impact negativ asupra valorii profesionale.
Elementele componente ale unei tinute casual pentru functia de director/manager sunt:
- Sacouri sau costume cu taieturi mai moderne, dar nu foarte trendy;
- Camasi business cu maneca lunga, colorate, uni sau cu imprimeuri geometrice, de preferat dungi sau patratele, in nuante pale;
- Pantaloni cu taieturi mai sport, dar eleganti;
- Pantofi tip loafers;
- Sosetele raman obligatorii.
Cand va alegeti tinuta casual pentru birou, tineti cont ca pot aparea oricand intalniri neprogramate, dar importante. Cu siguranta nu va doriti ca interlocutorul sa va domine printr-o prezenta impecabila si nici nu vreti sa fiti pus in situatia de a va cere scuze pentru faptul ca e „casual Friday”.